Sport

Futás ízületi terhelés nélkül

 

RD1_LS_F_YNG_REC6

Amennyiben az ElliptiGO-t beiktatjuk edzéstervünkbe úgy a futásnál elkerülhetetlen becsapódás hatását csökkenthetjük. Mivel a futás ízületi terhelés nélkül elkerülhetetlen, így az ElliptiGO-n az edzéssel vagy kikapcsolódásként töltött kilométerek alatt lecsökkenthetjük az ízületeinket ért hatásokat. Elkerülve ezzel az ízületi sérüléseket. Ugyanakkor teljesítményünket és a futással töltött óráink számát növelni tudjuk.

Az ElliptiGO sokoldalú, így felhasználhatósága függ az atléta múltjától, szükségletétől és céljától. Két fő ok miatt lehet egy edzéstervbe beépíteni, viszont mindkét esetben a végeredmény a megnövekedett teljesítő képesség lesz.

_74A9580

1.: A futás helyettesítése – Az ElliptiGO sokoldalúsága lehetővé teszi, hogy a sérült vagy sérülésre hajlamos sportolók fenntartsák edzettségi állapotukat még akkor is, ha nem képesek futni. De még fontosabb, hogy a sérülésre hajlamos atlétáknak az ElliptiGO egy hatásos, mozgás specifikus keresztedzés lehetőségét nyújtja, amely csökkenti a becsapódás hatásait. Megadva a lehetőségét annak, hogy a teljes szezonon át egyenletesen tudjon edzeni.
Sérülés esetén: Az ElliptiGO-n a futás ízületi terhelés nélkül történik, így teszi lehetővé, hogy az atléták fenntartsák aerob fitnesz szintjüket és lábaik erejét sérülés esetén. A futás kiváltása az ElliptiGO-val azt eredményezi, hogy a sportolók folytatni tudják edzéstervüket és növelni állóképességüket. Sérülés esetén a futást 75 – 100%-ban lehet kiváltani az ElliptiGO-val.
Sérülésre hajlamos sportoló: Azon sportolók, akik a nagy terhelés miatti sérülésekre hajlamosak szeretni fogják a természetes módon súlyhordó, a futás ízületi terhelés nélküli szabadságát, melyet az ElliptiGO kínál. Csökkentve és kiváltva a futott kilométereket a sportolók növelni tudják aerob teljesítményüket és fenntartani az izomzatukat úgy, hogy a futásnál bekövetkező, becsapódáshoz köthető sérüléseket elkerüljék. A fáradásos törés esélye csökken és lehetővé teszi, hogy a sportoló egyenletesen tudjon készülni egész évben. A hetente végzett futás 20 -40 %-a helyettesíthető ilyen esetben az ElliptiGO-val.

110327185

2.: Kiegészítő futás – Sokan limitálják a keresztedzéseiket, mivel tartanak a sérüléstől. Ugyanakkor a keresztedzés jótékonyan hat teljesítményünkre. A megemelt összes edzésidővel, a megnövekedett minőségi munkavégzéssel és / vagy hangsúlyos pihenő idővel az ElliptiGO nagyon sok sportolónak segített abban, hogy növelni tudja edzettségi állapotát és megfussa egyéni legjobb eredményét a legkülönbözőbb távokon. Ahhoz, hogy megértsük ennek jelentőségét gondoljunk bele, hogy mennyi időt töltenek edzéssel triatlon, úszás és futás esetén. A futók esetében a becsapódással járó sérülések elkerülése végett a többi sporthoz képest korlátozottabb a terhelhetőség. Azaz összességében kevesebb időt tölt edzéssel. A futás, ElliptiGO-val való helyettesítésének az a célja, hogy ezt az összes edzéssel töltött időt, olyan szintre tudjuk emelni, amely eddig tiltott volt, hisz minden testnek megvan a tűrőképességének határa a becsapódásokkal szemben. Mint már korábban is említettük a futásízületi terhelés nélkül történik az ElliptiGO-n, így tudjuk megemelni az edzéssel töltött órák számát.
Megnövelt edzés terhelés: Azoknak, akik már ismerik terhelhetőségük felső határát (heti kilométer) mielőtt megsérülnének, az ElliptiGO lehetőséget nyújt, hogy új szintre lépjenek. Például, ha valaki szeretne lefutni egy fél maratont, de rendre megsérül, amikor többször is megkísérel 15 km fölé menni. Növelni tudja az edzés terhelést úgy, hogy 12 -15 km után egyből ElliptiGO-ra vált és azzal fejezi be a hátralévő kilométereket.
Megnövelt edzés minőség: Rengeteg olyan edzés van, melyek különböző fiziológiai rendszerekre hatnak és az edzés ciklusokra fontos hatással vannak. Például anaerob-küszöb edzés, aerob, laktátküszöb, gyorsaság… Sok sportolónak nehezére esik beépíteni ezeket az edzéstervébe anélkül, hogy felrúgná a mennyiség és minőség egyensúlyát. Vegyünk egy példát, ahogy a sportolók versenyszezonja elérkezik az edzéseik a sebességről és az anaerob rendszerről szólnak.  Ugyanakkor az ElliptiGO-n hetente egy extra tempó edzés beépítésével, mely 20 – 30 percig tart a maximális HR 80 – 90 %-án. Ez az edzés megdolgozza szervezetünk aerob rendszerét anélkül, hogy negatívan hatna a sportolóra és ne tudná elvégezni az előre eltervezett edzéstervet.

Kapcsolat